چای ریبوس چیست و چه مزایایی دارد؟

 

خوب همانطور که می دانید چای های مختلف مزایای متعددی برای بدن شما دارند اما آیا تا به حال در مورد مزایای چای ریبوس چیزی شنیده اید؟ می دانید این چای اصلا چیست؟ چای ریبوس بومی آفریقای جنوبی است و می تواند به سلامت استخوان، پیشگیری از سرطان و کاهش وزن کمک کند. بیشتر متخصصا بر این باورند که چای ریبوس باید در میان افراد محبوبیت پیدا کند. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان های فراوانی است که با طیف وسیعی از بیماری ها مبارزه می کند.

 

مزایای چای ریبوس

سرشار از مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است:

یکی از اصلی ترین علل بیماری های مختلف، التهاب است. به همین خاطر وجود موادی که با التهاب و رادیکال های ازاد مبارزه می کند بسیار ضروری است. چای ریبوس آنتی اکسیدان های زیادی دارد و می تواند با التهاب مبارزه نماید. این چای از سلول ها در برابر آسیب رادیکالهای آزاد محافظت می کند و التهاب را کمتر می کند.

سلامت قلب را بهبود می بخشد:

یکی از مزایای چای ریبوس این است که منبع عالی برای سلامت قلب خواهد بود. این ماده در برگیرنده فلاونوئیدهاست که می تواند فشار خون را کاهش دهد و جریان خون را بهبود ببخشد. این چای همچنین قادر است سطح کلسترول خون را کمتر نماید.

سلامت قلب در بیمارانی که دیابت دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از عوارض جانبی شایع در دیابت شکلی از بیماری قلبی است که باعث سخت شدن و التهاب شریان ها می شود.

دیابت را درمان می کند و ممکن است از آن پیشگیری نماید:

توانایی چای ریبوس برای تقویت قلب تاثیر مستقیم بر روی دیابت دارد. زمانی که این چای نوشیده می شود می تواند با دیابت و سرطان مبارزه نماید و خاصیت درمانی بسیار خوبی برای این دو بیماری از خود نشان می دهد.

ممکن است از بروز سرطان پیشگیری کند:

بیشتر پزشکان از موادی استفاده می کنند که بتواند سرطان را درمان کند و رشد تومورها را متوقف سازد. چای ریبوس چنین خاصیتی دارد. این چای به سیستم ایمنی کمک می کند آنتی بادی های مورد نیاز برای پیشگیری و درمان سرطان، واکنش های آلرژیک و حتی ایدز را تولید نماید.

به هضم و گوارش کمک می کند:

رژیم غذایی غربی معمولی باعث ایجاد مشکلات گوارشی زیادی شده است هر چند این مشکلات در سایر کشورهای جهان نیز در حال شیوع است. سیستم گوارش شما مسئول مشکلات متعددی است که در بدن رخ می دهد.

بهترین روش برای بدن برای عملکرد بهینه، اطمینان از سلامت سیستم گوارش است که اینکار نیز به کمک مود غذایی غنی از مواد مغذی ایجاد می شود.

نوشیدن چای ریبوس یکی از مفیدترین مسیرها برای حفظ سلامت سیستم گوارش به خصوص در افرادی است که از درد شکم یا اسهال رنج می برند. ترکیبات متعدد موجود در این چای از درد شکمی پیشگیری می کنند.

از سلامت استخوان ها محافظت می کند:

چای ریبوس سرشار از مواد معدنی است که سلامت استخوان ها محافظت می کند. این مواد معدنی در برگیرنده منگنز کلسیم و فلوراید است. یکی از مزایای شناخته شده این چای اثرات آن بر روی تقویت استخوان هاست و به همین خاطر از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند

به کاهش وزن کمک می کند:

یکی از سه ترکیبی که باعث سوزاندن چربی های شکمی می شود پلی فنول است که در غذاهای مختلفی همچون چای ریبوس یافت می شود. چای ریبوس به خاطر همین مواد یکی از غذاهای سوزاننده چربی است و می تواند به کاهش وزن کمک کند.

آلرژی و حساسیت را درمان می کند:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم ریبوس می تواند با سرطان مبارزه کند. همین موضوع در درمان حساسیت و آلرژی نیز دیده می شود. این ماده می تواند در درمان نشانه های حساسیت فصلی و حساسیت به مواد غذایی، آسم و واکنش های پوستی مناسب باشد. هر چند در این شرایط بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

پوست و مو را جوان تر نگه می دارد:

بیشتر افراد در سرتاسر جهان از چای ریبوس به خاطر مزایایی که بر روی پوست و مو دارد استفاده می کنند. مواد موجود در چای ریبوس بسیار برای پوست و مو مفید است.

 

چای ریبوس

هشدارهایی در مورد مصرف چای ریبوس

اگرچه چای ریبوس برای بدن بسایر مفید است اما اگر می خواهید مقادیر زیادی از چای قرمز را بنوشید باید در این مورد هوشیار باشید. برخی از مطالعات نشان می دهد مصرف چای ریبوس برای طولانی مدت می تواند تاثیر ضعیفی بر روی باروری مردان بگذارد. برخی از متخصصان نیز بر این باورند که چای ریبوس می تواند تاثیر منفی بر روی بیمارانی داشته باشد که از بیماری کبدی، بیماری های کلیوی و برخی از سرطان ها رنج می برند. این چای ممکن است با درمان های شیمی درمانی نیز تداخل داشته باشد. اگر از این شرایط رنج می برید قبل از مصرف چای ریبوس،با پزشک خود مشورت کنید.

سخن نهایی

چای ریبوس یکی از نوشیدنی هایی است که می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. این چای عاری از کافئین است و می تواند در طول روز مورد استفاده قرار گیرد. این ماده سرشار از مواد ضد التهابی، آنتی اکسیدان هاست و سلامت قلب را بهبود می بخشد، از دیابت پیشگیری می کند، ممکن است سرطان را درمان کند، به هضم کمک می کند، از سلامت استخوان ها پشتیبانی می کند، به کاهش وزن کمک می کند، آلرژی را درمان می کند، پوست و موی شما را جوانتر نگه می دارد.