۳۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

5 آب میوه سالم که می توانید در دوران بارداری میل کنید


5 آب میوه سالم که می توانید در دوران بارداری میل کنید

 

باردار هستید؟ خوب تبریک می گوییم. مطمئنا نکات و توصیه های زیادی در طول روز در مورد مراقبت از سلامت خود و جنین تان می شنوید. گاهی از اوقات این توصیه ها و نکات مختلف می تواند شما را نگران و سردرگم کند. اما برخی از نکات وجود دارد که می تواند برای سلامتتان مفید باشد. بارداری تنها به معنای اضافه کردن 300 کالری اضافی به رژیم غذایی و انجام یوگا و سایر تمرینات ورزشی منظم نیست. بیشتر افراد بر این باورند که باید مواد غذایی سالمی بخوردند اما تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید در مورد ایتم های ضروری که باید بخشی از رژیم غذایی تان باشد تحقیق کنید؟ اگر اطلاعات زیادی در این مورد ندارید در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله سعی می کنیم بهترین آب میوه هایی که می توان در دوران بارداری مورد استفاده قرار داد را با هم مرور کنیم.

استفاده درست از نوشیدنی ها یکی از بهترین عادت هایی است که می توان در طول دوران بارداری برای فراهم آوردن سلامت و مواد مغذی مورد نیاز خود و جنین تان انجام دهید. یک لیوان آب میوه سالم می تواند در طول روز شما را سیر نگه دارد. در عین حال می تواند درخشندگی و زیبایی را به صورتتان اضافه کند. اگر نمی دانید چه نوشیدنی باید در این دوران بنوشید باقی مقاله را مطالعه کنید:

 

آب سیب

نوشیدن یک لیوان آب سیب طبیعی به طور منظم می تواند شما را سالم و شاداب سازد و باعث شود در طول این ماه ها جسم سالمی داشته باشید. دستور تهیه ساده زیر می تواند به شما کمک کند آب سیب خوبی داشته باشید:

– دو الی سه عدد سیب طبیعی را بردارید. آن را بشویید و پوستش را بکنید

– آن را بجوشانید و اجازه دهید خنک شود

– آن را در مخلوط کن بریزید و خوب ترکیب نمایید

– آن را در لیوان بریزید و کمی آب لیموی طبیعی به آن اضافه نمایید

– اجازه دهید آب سیب برای یک ساعت در یخچال بماند و سپس آن را میل کنید.

 

آب گواوا

گواوا یکی از میوه هایی است که می تواند یبوست مرتبط با دوران بارداری را درمان کند و از بروز آن پیشگیری نماید. برای آماده کردن یک لیوان آب گواوای سالم، به دو عدد گواوا، دو قاشق غذاخوری شکر، آب لیموی طبیعی و کمی آب زنجبیل نیاز دارید. دستور تهیه زیر را به دقت دنبال کنید:

– این میوه را در آب بجوشانید و منتظر بمانید خنک شود

– حالا آن را به مخلوط کن اضافه کنید و خوب هم بزنید.آب زنجبیل و آب لیمو را هم اضافه کنید.

– بعد از اینکه فرایند مخلوط کردن تمام شد، کمی یخ به آن اضافه کنید و به صورت تازه سرو نمایید.

 

آب انگور

اضافه کردن آب انگور به رژیم غذایی شما را مطمئن می سازد که از طعم و مزایای آن به خوبی استفاده می کنید. دستور تهیه زیر می تواند در تهیه یک لیوان آب انگور عالی به شما کمک کند.

– حدود 500 گرم انگور بخرید و آن را خوب بشویید

– این میوه را به مخلوط کن اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه مخلوط شود.

– آب آن را بگیرید و در یخچال نگه دارید

– کمی لیمو به آن اضافه کنید و به صورت سرد سرو نمایید.

 

آب چغندر

برای تهیه یک لیوان آب چغندر سالم، مطمئن شوید که موادی همچون هویج، چغندر و سیب را در اختیار دارید. حالا می توانید اب این مواد را بگیرید.

– همه مواد تشکیل دهنده را برش دهید و آن ها را به مخلوط کن بیفزایید

– این مواد را خوب با هم ترکیب کنید و کمی یخ بدان بیفزایید

– این آب میوه را بلافاصله میل کنید. می توانید این ماده را دوبار در هفته میل کنید

 

آب موز و عسل

این نوشیدنی یکی از بهترین نوشیدنی ها در دوران بارداری است. ترکیب موز، ماست و عسل بسیار شگفت انگیز است. این نوشیدنی را بعد از ظهر میل کنید. شما برای تهیه این نوشیدنی سالم به نصف پیمانه شیر، نصف پیمانه کشک ، یک عدد موز و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

– سه ماده اصلی تشکیل دهنده را در مخلوط کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. مطمئن شوید که ترکیب نرمی به دست می آورید

– کمی یخ به آن اضافه کنید و باز با هم ترکیب نمایید

– ترکیب به دست آمده را در لیوان بریزید و به صورت خنک میل کنید

اگر فشار خون دارید یا مشکل دیگری دارید قبل از مصرف این نوشیدنی ها حتما با پزشک خود مشورت کنید. برخی از نوشیدنی ها ممکن است طعم خوب و مزایای زیادی داشته باشند اما برای برخی از افراد مناسب نخواهند بود. با اینحال اگر مشکلی ندارید می توانید از نوشیدنی هایی که در این مقاله بیان کردیم برای بهبود سلامتی خود و جنین تان بهره ببرید

۲۹ فروردين ۹۷ ، ۲۰:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین جعفری

نشانه های عفونت مجاری ادرار که هر زنی باید بداند


نشانه های عفونت مجاری ادرار که هر زنی باید بداند

 

احتمال ابتلا به عفونت مجاری ادرار در برحه ای از زندگی خانم ها بسیار بالاست. به خاطر آناتومی خاص مجاری ادرار در زنان، این افراد بیشتر از مردان در معرض این بیماری قرار دارند. عفونت مجاری ادرار به 8.1 میلیون مراجعه به پزشک در سال منجر می شود. اگر در دوران پس از یائسگی خود قرار دارید احتمال ابتلا به این عفونت افزایش پیدا می کند. در زنانی که وارد دوران یائسگی خود شده اند سالانه یک بار عفونت مجاری ادرار رایج خواهد بود. تغییر در PH واژن می تواند تعادل باکتری ها و مخمرها در این ناحیه را پس از یائسگی تغییر دهد و رشد این ها را ساده تر سازد. دانستن نشانه های عفونت مجاری ادرار به شما کمک می کند از آن ها پیشگیری کنید و در صورت بروز به فکر درمان باشید.

 

درد، سوزش و حس گزیده شدن به هنگام دفع ادرار:

درد یا سوزش به هنگام دفع ادرار اغلب اولین نشانه عفونت مجاری ادرار یا وجود باکتری در مجاری ادرار و مثانه است. با اینحال این موضوع بدین معنی نیست که شما کاملا با این شرایط آلوده شده اید مگر اینکه نشانه های آن ادامه داشته باشد. اگر تنها یک بار با درد و سوزش مواجه شدید و دیگر با آن مواجه نشدید ممکن است بدن شما از شر باکتری ها خلاص شده باشد. نوشیدن آب اضافی به محض شروع سوزش در ادرار می تواند باکتری های موجود را از بدن خارج کند.

 

نیاز به دفع ادرار سریع:

اگر نمی توانید ادرار خود را نگه دارید ممکن است عفونت مجاری ادرار داشته باشید. باکتری مجاری ادرار و دیواره مثانه را تحریک می کند و شما را به دفع فوری ادرار مجبور می سازد.

 

دفع ادرار باعث تسکین شرایط نمی شود:

دفع ادرار مکرر نیز یکی از پرچم های قرمزی است که باید به آن توجه کنید. عفونت مجاری ادرار می تواند حس پر بودن مثانه را ایجاد کند . دفع مکرر ادرار ممکن است باعث تسکین نشانه های شما نشود.

 

ادرار ابری، خون آلود یا تغییر رنگ یافته:

رنگ ادرار می تواند اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار دهد و یکی از این اطلاعات بودن یا نبودن عفونت در بدن است. هر چیزی که باعث تغییر رنگ ادرار شود باید شما را نگران سازد. ادرار ابری، قرمز رنگ یا قهوه ای رنگ همگی نشانه عفونت در بدن هستند. قبل از اینکه نگران شوید ببینید در 24 ساعت گذشته چه چیزی خورده اید. چغندر و سایر غذاها می تواند رنگ ادرار را تغییر دهد.

 

ادرار بودار:

مجبور نیستید هر زمان که به دفع ادرار می پردازید ادرار خود را بو کنید اما بوی تند و زننده می تواند نشانه عفونت مجاری ادرار باشد. با اینحال برخی از غذاها نیز می تواند بوی بدی به ادرار شما بدهد. قهوه و مارچوبه جزو این مواد هستند. اگر بعد از چند روز ادرار باز هم بودار بود یا رنگش تغییر کرده بود حتما با یک پزشک مشورت کنید.

 

فشار، گرفتگی یا درد در اطراف مثانه یا آلت تناسلی:

زنان کهنسال ممکن است فشار، گرفتگی یا دردی را در این ناحیه داشته باشند. برخی از زنان ممکن است این نشانه ها را بیشتر تجربه کنند. چنین نشانه هایی اغلب نادیده گرفته می شود اما باید در صورت بروز چنین مواردی به پزشک مراجعه شود.

 

خستگی شدید:

عفونت مجاری ادرار جزو عفونت های مثانه است. زمانی که بدن می فهمد مشکلی وجود دارد به حالت التهاب می رود. اینکار باعث ازاد شدن گلبول های سفید خون می گردد که باعث ایجاد حس خستگی در بدن می شود. اگر برای چند روز حس خستگی شدیدی داشتید حتما با یک پزشک مجرب مشورت کنید.

 

تب:

تب که به همراه سایر نشانه های عفونت مجاری ادرار بروز می کند می تواند نشانه عفونتی باشد که حادتر شده و به سایر بخش های بدن همچون کلیه ها منتشر شده است. اگر تبتان بالای 101 درجه فارنهایت است و لرز و تعریق شبانه را تجربه می کنید حتما با یک پزشک مشورت نمایید.

 

تسکین نشانه های عفونت مجاری ادرار

نشانه های عفونت مجاری ادرار اغلب در طول چند روز تشکیل می شود. این عفونت می تواند حس سوزش و درد را در طول دفع ادرار ایجاد کند و نیاز به دفع مکرر ادرار را ایجاد نماید. ممکن است در روز سوم یا چهارم متوجه ادرار ابری یا خون آلود شوید یا دچار لرز گردید. با اینکه عفونت مجاری ادرار می تواند دردناک باشد اما می توان آن را به سادگی درمان کرد. نشانه ها معمولا بعد از چند روز درمان با آنتی بیوتیک بهبود پیدا می کند. برای اینکه بتوانید حس بهتری داشته باشید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

– مایعات زیادی بنوشید. این موضوع زمانی که درمان با آنتی بیوتیک آغاز می شود بسیار مهم است. مایعات اضافی به بدن کمک می کند آنتی بیوتیک به ناحیه مدنظر سریع تر برسد و به حذف باکتری ها کمک نماید.

– همچنین می توان مثانه را با داروهای بدون نسخه تسکین داد. این داروها می توانند مثانه شما را بی حس سازند و حس سوزش و نیاز به دفع ادرار مکرر را از بین ببرند.

– از مصرف قهوه، نوشابه، الکل و آب مرکبات پرهیز کنید. سعی کنید برای پیشگیری از تحریک مثانه آب زیادی بنوشید.

اگر موارد بیان شده باعث بهبود شرایط شما نشد می توانید از توصیه های پزشک متخصص بهره مند شوید. اگر نشانه هایی که در بالا بیان کردیم را مشاهده کردید حتما به سراغ درمان های موجود بروید زیرا عفونت مجاری ادرار درمان نشده می تواند در طولانی مدت عوارضی برای بدن داشته باشد.

۲۹ فروردين ۹۷ ، ۲۰:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین جعفری