عادت های صبحگاهی که باعث افزایش وزن می شود

 

چاقی و افزایش وزن یکی از مشکلات رایج افراد در سرتاسر دنیاست. چاقی یکی از بزرگترین نگرانی های سلامتی در جوامع مختلف محسوب می شود. مبارزه با این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا چاقی به مشکلات مختلفی همچون فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا، قند خون بالا، التهاب، سلامت ضعیف استخوان ها و موارد دیگر مرتبط است. در ادامه عادت هایی را بیان می کنیم که باعث افزایش وزن می شود.

 

بیش از حد خوابیدن

بیش از حد خوابیدن و افزیش وزن

زود خوابیدن و زود بیدار شدن از خواب باعث افزایش سلامتی افراد می شود. در حقیقت بیدار شدن زود از خواب برای سلامتی و وزن شما مفید است. خوابیدن زیاد باعث افزایش وزن می شود. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد خواب بیش از حد می تواند وزن بدن را بالاتر ببرد. داشتن خواب زیاد یا ضعیف می تواند سطح هورمون های تحریک کننده اشتها را افزایش دهد و همین امر به پرخوری منجر می گردد. خواب کم نیز برای تلاش های کاهش وزن خوب نیست. بزرگسالان باید 9 ساعت در شب بخوابند.

 

نخوردن صبحانه

صبحانه اولین وعده غذایی در روز است و باید همیشه مصرف گردد. اگر این وعده را نادیده بگیرید ممکن است نتوانید به کاهش وزنی که انتظار دارید برسید. نخوردن صبحانه متابولیسم بدن شما را دچار اختلال می کند و مانع از سوزاندن درست چربی می شود. زمانی که صبحانه سالمی میل می کنید سطح انرژی که بدن برای عملکرد خود نیاز دارد افزایش می یابد و سطح گلوکز پایدار می شود. علاوه بر این، خوردن صبحانه به کاهش سطح کورتیزول در خون کمک می کند و مانع از پرخوری می گردد. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد کودکانی که صبحانه نمی خورند بیشتر در معرض چاقی هستند. نخوردن صبحانه تاثیر زیادی بر روی دور کمر و BMI دارد. انتظار طولانی مدت بعد از بیدار شدن از خواب برای مصرف غذا باعث افزایش تولید اسید در معده و تحریک التهاب و نشانه های گاستریت می شود.

 

خوردن غذاهای فرآوری شده برای صبحانه

با اینکه نخوردن صبحانه می تواند به افزایش وزن منجر شود، خوردن صبحانه نادرست نیز می تواند باعث افزایش گردد. صبحانه ناسالم شما را در معرض خطر قرار می دهد و باعث افزایش وزن و خطر ابتلا به بیماری های مزمن می شود. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد خوردن غذاهای فرآوری شده با افزایش وزن و چاقیف مرتبط است. برای کاهش وزن، صبحانه سالمی که در برگیرنده فیبر، کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی های سالم است بخورید.

 

استفاده نکردن از نور خورشید در صبح

زمانی که از خواب بیدار می شوید به بیرون از منزل بروید و از نور خورشید لذت ببرید. استفاده ناکافی از نور خورشید برای تلاش های کاهش وزن شما بد است.

نور خورشید باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد اشعه ماورابنفش چاقی را سرکوب می کند.

یکی دیگر از مطالعات نشان می دهد امواج نور آبی در صبح می تواند متابولیسم را افزایش دهد و به بیدار شدن بدن کمک نماید. بنابراین وقتی از خواب بیدار می شوید کمی پیاده روی کنید. حتی 20 الی 30 دقیقه استفاده از نور خورشید برای تاثیر بر روی BMI کافیست.

 

ننوشیدن آب کافی

قبل از اینکه در صبح قهوه یا چای بخورید یک لیوان آب یا آب لیموی ترکیب شده با آب میل نمایید. مصرف آب باعث حفظ دمای بدن و تعادل مواد مغذی می شود و به هضم کمک می کند. آب می تواند به سرعت شکم شما را پر کند و مانع از پرخوری شود. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد مصرف 500 میلی لیتر آب قبل از وعده های غذایی اصلی می تواند به کاهش وزن منجر شود. این موضوع به خاطر کاهش مصرف مواد غذایی پس از نوشیدن آب است. مصرف آب برای کاهش وزن می تواند بسیار مفید باشد. بنابراین اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید روز خود را با یک لیوان آب ولرم شروع کنید. برای اینکه نتایج بهتری دریافت کنید آب لیمو و عسل را به آب اضافه کنید. این ترکیب می تواند در کاهش وزن، بهبود سلامت بدن مفید باشد و شما را در این مسیر یاری کند.

 

اجتناب از تمرینات ورزشی

کاهش وزن تمرینات صبحگاهی

اگر می خواهید برای کاهش وزن انگیزه کافی داشته باشید تمرینات صبحگاهی بهترین انتخاب خواهد بود. به همین خاطر است که باید زمانی را در صبح برای انجام تمرینات ورزشی اختصاص دهید . یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد افراد با تمرین کردن در صبح و با شکم خالی می توانند تا 20 درصد از وزن خود کم کنند. اما قبل از اینکه تمرینات ورزشی خود را آغاز کنید باید وزن تان را پیگیری نمایید. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که هر صبح ورزش می کنند و خود را وزن می نمایند در کاهش وزن موفق تر خواهند بود. زمانی که وزن خود را به طور منظم پیگیری می کنید، می توانید اطلاع کافی در مورد علل افزایش وزن و نوع تغییراتی که باید در رژیم غذایی و تمرینات وزن خود اعمال نمایید داشته باشید. زمانی که صحبت از تمرینات ورزشی صبحگاهی به میان می آید نیازی به رفتن به باشگاه نخواهد بود. شما می توانید بدوید، شنا کنید، پیاده روی نمایید یا دوچرخه سواری کنید. همچنین فراموش نکنید که قبل از آغاز تمرینات ورزشی تمرینات کششی را انجام دهید. تمرینات کششی به شل شدن عضلات کمک می کند و ذهن و بدن شما را برای تمرین آماده می سازد. مواردی که در این مقاله بیان کردیم را رعایت کنید تا به کاهش وزن مدنظر خود دست یابید.