چگونه عفونت مخمری را درمان کنیم؟

 

عفونت مخمری می تواند برای زنان بسیار ازاردهنده باشد. این بیماری رایج و خسته کننده ناراحتی های زیادی را برای فرد ایجاد می کند. اگر صبح زود با حس خارش و سوزش در ناحیه تناسلی از خواب بیدار شدید و ترشحات بودار را تجربه کردید ممکن است به عفونت مخمری مبتلا شده باشید. اما زیاد نگران نباشید. شما می توانید از درمان های خانگی برای بهبود این شرایط استفاده کنید.

 

درمان های خانگی برای عفونت مخمری

 

سرکه سیب :

برای این درمان خانگی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

– یک الی دو قاشق غذاخوری سرکه سیب
– یک لیوان آب

چه باید کرد؟

سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و بنوشید. سرکه سیب برای کاهش وزن، مراقبت از پوست و سایر موارد گزینه بسیار خوبی است. می توان از این ماده برای درمان داخلی یا خارجی عفونت های مخمری استفاده کرد زیرا خاصیت ضد قارچی دارد. یک وان را با آب پر کنید و کمی سرکه سیب به آن اضافه کنید. حالا برای چند دقیقه در این وان بنشینید.

 

سیر برای عفونت مخمری:

سیر برای عفونت مخمری

یک الی دو حبه سیر را له کنید و با آب کافی ترکیب نمایید تا خمیر نرمی حاصل شود. این خمیر را برای 8 الی 10 دقیقه روی ناحیه مدنظر بگذارید. سپس با آب بشویید.سیر خاصیت ضد قارچی بسیار قدرتمندی دارد و باعث می شود یک درمان خانگی موثر برای عفونت مخمری باشد. از خمیر سیر بر روی نواحی حساس همچون واژن یا قسمت های داخلی استفاده نکنید.

 

روغن درخت چای برای عفونت مخمری:

ابتدا سه قطره از روغن ضروری درخت چای را با دو قاشق غذاخوری ترکیب کنید و این ماده را بر روی ناحیه مدنظر بگذارید. اجازه دهید یک شب بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این گزینه نیز می تواند درمان خوبی برای عفونت مخمری باشد. روغن درخت چای خاصیت ضد قارچی و آنتی باکتریایی دارد و به همراه عسل می تواند پوست ملتهب را تسکین ببخشد.

 

استفاده از ماست برای عفونت مخمری:

پنبه را در ماست ساده فرو ببرید و بر روی واژن خود بگذارید. مطمئن شوید که پنبه را در نواحی عمیق تر واژن فرو نمی کنید. اجازه دهید یک الی دو ساعت بماند.

متخصصان بر این باورند که به هنگام بروز این عفونت بهتر است مصرف ماست در رژیم غذایی افزایش یابد. اعمال موضعی ماست بر روی واژن می تواند عفونت مخمری را درمان کند و از بروز التهاب بکاهد.

 

روغن نارگیل:

ناحیه مدنظر را به طور کامل بشویید و خشک کنید. از پارچه تمیزی استفاده کنید تا پوست ملتهب نشود. لایه نازکی از روغن نارگیل را بر روی ناحیه مدنظر بمالید و اجازه دهید بماند. اسید چرب با زنجیره متوسط در روغن نارگیل باعث می شود این ماده خاصیت ضد قارچی، ضد ویروسی و آنتی باکتریایی داشته باشد. این روغن می تواند پوست ملتهب را آرام سازد. اعمال منظم روغن نارگیل عفونت مخمری را بهبود می بخشد.

 

نمک اپسوم برای عفونت مخمری:

نمک اپسوم برای عفونت مخمری

دو پیمانه نمک اپسوم را به وان آب اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و حل شود. سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه در آن بنشینید. نمک اپسوم در اصل منیزیم سولفات است. این نمک شیمیایی می تواند مخمر را نابود کند و عفونت را درمان نماید.

 

روغن ارگانو برای عفونت مخمری:

سه قطره روغن ارگانو را به یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید. زمانی که صحبت از درمان های خانگی به میان می اید، برخی از روغن ها می توانند مزایای خوبی برای بدن داشته باشند. روغن ارگانو یکی از قوی ترین روغن هایی است که می تواند جلوی پیشرفت عفونت را بگیرد.

هشدار: قبل از به کار بردن این روغن برای زنان باردار و کودکان حتما با پزشک مشورت کنید.

 

استفاده از آلوئه ورا برای عفونت مخمری:

ژل تازه آلوئه ورا را از برگ های آن استخراج کنید و لایه نازکی از آن را بر روی ناحیه مدنظر بگذارید. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب ولرم شستشو دهید. ژل آلوئه ورا می تواند تحریک را بهبود ببخشد و التهاب موجود در این ناحیه را کمتر کند. این ماده در برگیرنده عوامل ضد عفونی کننده است و جلوی رشد قارچ ها و باکتری ها را می گیرد.

 

روغن نعناع برای عفونت مخمری:

دو الی سه قطره از روغن نعناع را در آب ترکیب کنید و آن را در دهان بچرخانید و سپس دور بریزید. حالا دهان خود را بشویید. شما می توانید از کپسول روغن نعناع نیز استفاده کنید. این یک درمان خانگی برای عفونت مخمری دهانی است. منتول موجود در نعناع می تواند در کشتن قارچ هایی که باعث ایجاد عفونت مخمری شده اند مفید باشد.

 

چای سبز برای عفونت مخمری:

چای سبز را در آب داغ دم کنید و اجازه دهید چند دقیقه در همین حالت بماند.سپس آن را صاف کنید و در حالیکه هنوز گرم است بنوشید. شما می توانید برای طعم بخشیدن به آن از عسل یا لیمو هم استفاده کنید. می توانید کیسه چای مصرف شده را در یخچال بگذارید و برای 10 الی 12 دقیقه روی ناحیه مدنظر قرار دهید. روزانه دو الی سه فنجان از این چای گیاهی را بنوشید تا بتوانید با عفونت مخمری مبارزه کنید.

چای سبز دربرگیرنده آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند با عفونت مخمری مبارزه نماید. نوشیدن چای سبز می تواند عفونت را به سرعت از بدن پاک نماید. همچنین زمانی که چای سبز بر روی ناحیه مدنظر اعمال می شود می تواند التهاب را کاهش دهد و پوست را تسکین ببخشد.