خطراتی که کم خوابی به دنبال دارد!!!

 

معمولا میزان خواب مفید در شبانه روز برای هر فردی متفاوت خواهد بود. این میزان می تواند بر اساس گروه سنی به دسته بندی  های مختلفی نیز تقسیم بندی شود . بنابراین آگاهی از میزان متوسط خواب با ارزش خواهد بود. به صورت کلی بر اساس تحقیقات میزان خواب متوسط بهتر است که بین هفت سال تا حدود نه ساعت در نظر گرفته شود اما از این بین می توان به خواب های کمتر هم اشاره نمود که تأثیری بر روی میان سلامتی ندارند. پایین ترین رنج برای خواب شبانه در حدود شش ساعت و نیم طبقه بندی شده است.

افرادی که از میزان خواب کافی برخوردار نیستند ، برای این رفتار خود دلایل متفاوتی می آورند. این دلایل در حقیقت مورد قبلو نیست و تا حد امکان بهتر است تا به خواب کافی خود بپردازید. از تأثیراتی که می توان در خصوص کم خوابی به آن اشاره نمود در رابطه با تأثیر این رفتار ما بر روی طول عمر می باشد. افرادی که کم خواب هستند از کیفیت خوبی برای زندگی برخوردار نیستند و همین عامل می تواند آنها را به پیری زودهنگام دچار سازد.

معمولا پس از کم خوابی و بروز آن در مدت زمان طولانی ، صورت یک فرد به سمت پیری گرایش پیدا می کند. معمولا چروک های زیادی بر روی صورت نمایان می شود. تأثیرات کم خوابی همچنین می تواند بر روی ترشح میزان هورمون های یک شخص هم مؤثر واقع شود.

افرادی که از کم خوابی رنج می برند معمولا افزایش وزن چشمگیری دارند. این افراد کم می خوابند. بدن برای جبران نیاز خود به سوی اشتها گرایش پیدا می کند و با افزایش اشتها متابولیسمی که در بدن اتفاق می افتد را تحت کنترل خود قرار می دهد. از این رو فرد روز به روز میزان افزایش وزن چشمگیری خواهد داشت. افراد معمولا در مصرف مواد غذایی اعتدال را رعایت نکرده و همواره از مواد بسیار پرچرب نیز بهره می برند. همه ی این عوامل در افزایش وزن آنها مؤثر خواهد بود.

افرادی که میزان خواب کافی ندارند از نظر سیستم گوارش هم دچار مشکل هستند. معمولا این افراد نمی توانند وزن ایده آلی داشته باشند. به هر نوع غذایی روی می آورند. غذاهایی که بسیار چرب بوده و همواره این چربی می تواند بر روی معده و ترشح اسید معده نیز نقش داشته باشد. برخی از مواقع حتی تا جایی پیشروی پیدا می کند که روده های فرد ملتهب شده و به خونریزی دچار می شود.