درمان های خانگی برای بوی بد بدن

 

بوی بدن اگر به طور گاه به گاه و خفیف باشد موضوع طبیعی است اما بوی بد و غیر طبیعی می تواند برای سایر افراد ازاردهنده باشد. بوی قوی و نامطبوع از بدن زمانی ایجاد می شود که غده های عرق فعالیت بسیار زیادی از خود نشان می دهند اما عرق باعث ایجاد بوی بد بدن نمی شود. بوی بد زمانی رخ می دهد که عرق با باکتری ترکیب می شود. برخی از علل بوی بد بدن در برگیرنده بهداشت شخصی ضعیف، کمبود مواد مغذی، مشکلات معدی روده ای همچون یبوست مزمن و مشکلات زمینه ای پزشکی است. اصلی ترین نشانه بوی بدن ، بوی ناخوشایندی است که از بدن ایجاد می شود. سایر نشانه ها در برگیرنده تعریق بیش از حد، کاهش وزن، تعریق های شبانه و دستان سرد است. این بو را می توان به کمک درمان های خانگی و داروهای بدون نسخه بهبود بخشید.

 

درمان های خانگی برای بوی بد بدن

جوش شیرین

از آنجایی که جوش شیرین به جذب رطوبت از پوست کمک می کند می تواند عرق را هم جذب کند و باعث کاهش بوی بد شود. علاوه بر این، جوش شیرین می تواند باکتری ها را نابود سازد و به عنوان خوشبوکننده طبیعی عمل نماید.

– یک قاش غذاخوری از جوش شیرین را با کمی آب لیمو ترکیب کنید. آن را بر روی نواحی همچون زیر بغل و سایر قسمت ها بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید. سپس دوش بگیرید. اینکار را برای چند هفته تکرار کنید.

– همچنین می توانید مقادیر مساوی از جوش شیرین و نشاسته ذرت را با هم ترکیب کنید. آن را به طور مستقیم بر روی زیر بغل خود بمالید.

 

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مواد تشکیل دهنده عالی برای مبارزه با باکتری هاست. این ماده با متعادل کردن سطح PH بدن مانع از ایجاد بوی بد می شود.

یک پنبه را بردارید و در سرکه سیب فرو ببرید و بر روی زیربغل خود بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس دوش بگیرید. اینکار را چند وقت تکرار کنید. همچنین می توانید یک پیمانه از سرکه سیب را به وانی که با آب ولرم پر شده است اضافه کنید. به مدت 10 دقیقه در این حمام فرو بروید.

 

آب لیمو

آب لیمو یکی از درمان های خانگی عالی برای بوی بد بدن است. خاصیت اسیدی آن به تنظیم PH بدن کمک می کند.

– یک عدد لیموی تازه را از وسط برش دهید. نیمی از آن را زیر بغل خود بمالید. مطمئن شوید که آب لیمو به پوست می رسد. اجازه دهید خود به خود خشک شود و سپس دوش بگیرید. اینکار را روزانه تکرار نمایید.

– اگر پوست حساسی دارید می توانید نیمی از لیمو را با نصف پیمانه آب رقیق کنید و مورد استفاده قرار دهید.

 

رزماری

رزماری مانع از رشد باکتری های تولیدکننده بو می شود. این ماده حاوی منتول و کلروفیل است که می تواند خاصیت خوشبوکنندگی داشته باشد. این ماده روی هم دارد و می تواند شرایط موجود را بهبود ببخشد.

– نصف پیمانه برگ رزماری خشک را به چهار پیمانه آب داغ اضافه کنید. 10 دقیقه آن را کنار بگذارید و سپس به حمام خود اضافه کنید. به مدت 15 دقیقه در این وان فرو برید. سپس پوست خود را خشک کنید.

– می توانید 8 الی 10 قطره از روغن ضروری رزماری را در یک اونس ترکیب کنید و زیر بغل خود اعمال نمایید.

 

مریم گلی

مریم گلی را می توان برای مبارزه با بوی بد بدن مورد استفاده قرار داد. این گیاه فعالیت غده های عرق را کاهش می دهد و خاصیت آنتی باکتریایی دارد.

– 5 قطره از روغن ضروری مریم گلی را با روغن ضروری اسطوخودوس و دو اونس هاماملیس رقیق شده ترکیب نمایید. آن ها را خوب ترکیب کنید و در بطری اسپری بریزید.

– همچنین می توانید برگ مریم گلی خشک را به چهار پیمانه آب داغ اضافه کنید و بعد از خنک شدن از آن برای شستشوی زیر بغل خود استفاده نمایید

افراد باردار یا مادران شیرده نمی توانند از مریم گلی استفاده کنند.

 

هاماملیس

هاماملیس می تواند سطح PH پوست را کاهش دهد و جلوی رشد باکتری های ایجاد کننده بو را بگیرد. یک پنبه را در این ماده فرو ببرید. آن را بر روی زیر بغل خود اعمال نمایید. اینکار را تکرار کنید تا بوی بد بدن از بین برود.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت آنتی باکتریایی دارد و می تواند باکتری های موجود در پوست را بکشد و بوی بد بدن را از بین ببرد. این روغن به کنترل عرق نیز کمک می کند.

– دو قطره از روغن درخت چای را به یک اونس آب اضافه کنید.

– این محلول را به اسپری اضافه کنید و از آن به عنوان خوشبوکننده استفاده نمایید.

افرادی که پوست های حساسی دارند نباید از این روغن استفاده کنند.

 

شلغم

شلغم

شلغم خاصیت آنتی باکتریایی دارد و می تواند باکتری ها را نابود سازد. این ماده منبع خوبی از ویتامین C است.

– دو الی سه شلغم را برش دهید و در مخلوط کن بریزید

– خمیر را بر روی الک بریزید و فشار دهید تا عصاره آن خارج شود

– این مایع را بر روی زیر بغل و سایر نواحی بمالید

– اجازه دهید خشک شود و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

– از این درمان خانگی برای بهبود بوی بدن استفاده کنید.

همچنین می توانید شلغم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر این درمان های خانگی موثر نبود از یک پزشک کمک بگیرید