درمان های خانگی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک شرایط حادی است که به خاطر عدم تعادل هورمونی در زنان رخ می دهد. این بیماری بدون نشانه های قابل توجه رشد و پیشرفت می کند و در مراحل انتهایی نشانه هایی را از خود بروز می دهد.

 

درمان های خانگی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک

این شرایط اگر درمان نشده رها شود می تواند مشکلات و عوارض حادی همچون ناباروری، چاقی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری قلبی را به همراه داشته باشد. علاوه بر درمان های پزشکی، درمان های خانگی نیز برای این شرایط وجود دارد. در ادامه برخی از این درمان ها را با هم مرور می کنیم.

 

استفاده از سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی می تواند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد. این ماده سرشار از پتاسیم و اسید استیک است و در بدن باعث کاهش قند خون و کلسترول بد می شود. این ماده حتی می تواند متابولیسم را افزایش دهد و برای کاهش وزنی که نشانه های آن به خاطر سندرم تخمدان پلی کیستیک افزایش یافته است، مفید باشد. علاوه بر این سرکه سیب خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی و آنتی باکتریایی قوی دارد و به کنترل این شرایط کمک می کند.

* یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی را در یک لیوان آب گرم بریزید.

* این ترکیب را با قاشق هم بزنید.

* سرکه سیب رقیق شده را در اوایل صبح بنوشید. اگر قبلا اینکار را نکرده اید یا معده حساسی دارید روزانه یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید.

* اگر از درد و گرفتگی شکمی شدیدی رنج می برید می توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب طبیعی را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و به آرامی بنوشید.

 

استفاده از دارچین

استفاده از دارچین

این ادویه خوشمزه می تواند جایگزین شکر در چای یا قهوه باشد و به مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند. دارچین می تواند درمان خوبی برای مدیریت سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز باشد و سطح انسولین را در بدن خانم ها متعادل سازد.

* یک لیوان آب گرم انتخاب کنید

* یک قاشق چایخوری پودر دارچین طبیعی را بدان بیفزایید

* یک قاشق چایخوری عسل طبیعی را به ان اضافه کنید و سپس به هم بزنید و بنوشید.

 

استفاده از ید

استفاده از ید

ید یکی از مواد مغذی ضروری است که به تنظیم عملکرد غده های درون ریز بدن کمک می کند. در حقیقت، کمبود این ماده می تواند به اختلالات حادی منجر شود. مصرف مکمل ید در مدیریت کم کاری تیروئید مفید است. در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که غده تیروئیدشان به خوبی کار نمی کند استفاده از ید می تواند بسیار موثر باشد.

* محدوده توصیه شده روزانه برای ید حدود 150 میکروگرم برای بزرگسالان است

* از نمک یددار در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

* شما می توانید سطح ید را با مصرف سبزیجات دریایی بالا ببرید

 

استفاده از دانه کتان

استفاده از دانه کتان

دانه کتان بسیار مغذی است و علاوه بر مدیریت نشانه های سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند برای سلامتی کل بدنتان نیز مفید باشد. این دانه ها سرشار از فیبر است و می تواند یبوست را درمان کند. دانه کتان لیگنان بالایی دارد که حاوی استروژن است. به همین خاطر این دانه می تواند سطح اندروژن را کاهش دهد و در عین حال هورمون جنسی را افزایش دهد.

* دو قاشق غذاخوری دانه کتان را به یک لیوان آب اضافه کنید

* آن را خوب هم بزنید و روزانه بنوشید. بهتر است اینکار را صبح زود و با شکم خالی انجام دهید.

* شما می توانید دانه کتان را بر روی سوپ یا سالاد خود هم بریزید.

بیشتر بخوانید: بذر کتان و تخمدان پلی کیستیک

 

روغن کرچک

روغن کرچک

اگر از درد شکمی یا لگنی به طور مکرر رنج می برید می توانید از بسته روغن کرچک استفاده کنید. معمولا این درد به خاطر التهاب ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک ایجاد می شود. واقعیت این است که روغن کرچک را می توان برای از بین بردن فیبروئیدهای رحمی نیز مورد استفاده قرار داد.

استفاده از روغن کرچک گرم و طبیعی باعث کاهش التهاب و بهبود جریان خون می شود و در نهایت سم زدایی از بدن را تسهیل می سازد.

* حوله ای که در روغن کرچک فرو رفته است را گرم کنید و بر روی ناحیه مدنظر بگذارید.

* روغن کرچک طبیعی را در کاسه ای بریزید که دهانه گشادی دارد

* پارچه یا حوله تمیزی را در آن فرو ببرید.

* پارچه را فشار دهید تا روغن اضافی از آن خارج شود. حالا پارچه را بر روی شکم یا ناحیه لگن بگذارید.

* یک بطری آب گرم بر روی پارچه بگذارید تا بتوانید از مزایای روغن کرچک گرم شده استفاده نمایید.

* اگرچه استفاده از این روش ممکن است کمی کثیف کاری داشته باشد اما استفاده از آن بسیار موثر است. می توانید حوله یا پارچه را در کیسه زیپ داری بگذارید.

برای کاهش التهاب داخلی به طور منظم از بسته روغن کرچک استفاده کنید. اینکار درد ناشی از لگن و شکم را هم کاهش می دهد.

 

روغن نعناع

روغن نعناع

برگ های نعناع خاصیت بسیار قدرتمندی دارند و می توانند رشد موهای اضافی در موقعیت های ناخواسته را کاهش دهند. رشد موهای زائد یکی از نشانه های سندرم تخمدان پلی کیستیک است. نوشیدن چای نعناع به طور منظم، به کاهش سطح تستوسترن و افزایش هورمون های مفید همچون LH کمک می کند. این هورمون های مفید می توانند تخمک گذاری را تحریک کنند و باعث تخمک گذاری و شروع قاعدگی طبیعی شوند. این یک درمان ساده و امن برای تنظیم سطح هورمون های طبیعی است و می تواند برخی از نشانه های سندرم تخمدان پلی کیستیک را بهبود ببخشد.