عرق بومادران ، خواص ، طبع ، مضرات و طریقه مصرف بومادران

 

شما می توانید از بومادران برای درمان شرایط مختلفی استفاده کنید. بومادران به طور سنتی برای کاهش التهاب، درمان زخم های پوستی و خونریزی اندک و تسکین بی خوابی یا اضطراب مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایای بومادران برای سلامتی

به بهبود زخم و توقف خونریزی کمک می کند:

بومادران می تواند یک درمان طبیعی برای زخم های شما باشد. مواد شیمیایی موجود در این گیاه توانایی متوقف کردن خونریزی را دارد. علاوه بر این، بومادران خاصیت ضد عفونی کنندگی طبیعی دارد و می تواند جلوی عفونت زخم را بگیرد.

به درمان آمنوره کمک می کند:

بومادران به طور سنتی به عنوان یک درمان گیاهی برای تقویت خونریزی در برخی از زنان به کار می رود. بیماری آمنوره شرایطی است که در آن فرد به طور غیر طبیعی دچار قاعدگی نمی شود. بومادران می تواند چنین شرایطی را هم بهبود ببخشد. البته به خاطر داشته باشید که چنین کاربردی توسط پژوهش های بالینی تایید نشده است.

مسکنی برای اضطراب است:

یکی از مطالعات انجام شده بر روی بومادران نشان می دهد که این ماده خاصیت ضد اضطرابی بر روی افراد دارد. علاوه بر این آن ها دریافته اند که بومادران خواصی شبیه دیازپام دارد که یک داروی تجویزی رایج برای مشکلات مرتبط با اضطراب است.

به طور موثر ورم پستان را درمان می کند:

بومادران می تواند تسکین بخش نشانه های ورم پستان باشد. همانطور که می دانید ورم پستان عفونت پستان است که بیشتر در زنان شیرده دیده می شود. زمانی که فردی با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می کند می تواند از کمپرس گرم و سرد برای تسکین درد استفاده کند. علاوه بر این، گیاهان طبیعی همچون بومادران نیز حاوی خواص ضد التهابی و آنتی باکتریایی هستند و می توانند چنین شرایطی را بهبود ببخشند.

التهاب را کاهش می دهد:

این گیاه سنتی سال هاست که برای تسکین التهاب ناشی از شرایط مختلف به خصوص التهاب در روده و سیستم تولید مثل زنان مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره این گیاه خواص ضد التهابی خوبی دارد. محققان بر این باورند که بومادران می تواند التهاب را کاهش دهد. این گیاه نه تنها خاصیت ضد التهابی دارد بلکه خاصیت قابض نیز دارد.

برای معده و روده مفید است:

فعالیت آنتی اسپاسم بومادران باعث شده است این ماده برای شرایط معدی روده ای همچون اسهال، گاز شکم و نفخ و گرفتگی شکم بسیار مفید باشد.

برای فشار خون بالا و اسم مفید است:

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد بومادران قادر است فشار خون بالا را پایین بیاورد، رگ های خونی را شل کند و تنفس را بهبود ببخشد.

 

طبع بومادران

بومادران طبع گرم و خشک دارد

 

طریقه مصرف بومادران

شما می توانید این گیاه را مانند چای دم کنید و روزی ۱ فنجان از آن را بنوشید (۲ تا ۳ قاشق چای خوری از گیاه به ازای هر فنجان آب جوش). این کار سبب تعریق بیشتر بدن و کاهش تب می شود. همچنین اگر این جوشانده را با اسانس نعناع به خوبی ترکیب کنید، محلول بسیار خوبی برای درمان سرماخوردگی است. یک فنجان از این جوشانده می تواند اشتها را نیز تحریک کند.

می توانید از قطره عصاره گیاه بومادران نیز استفاده کنید و ۲ تا ۳ قطره از آن را سه بار در روز میل کنید. این کار، اختلالات مجاری ادرار را درمان می کند.هنگام خون دماغ شدن نیز می توانید یک برگ تازه از گیاه را داخل سوراخ بینی قرار دهید. برگ تازه این گیاه به سرعت خونریزی بینی را متوقف می کند.

بخور (استنشاق بخار) این گیاه نیز برای درمان تب یونجه بسیار موثر است. برای این کار باید یک قاشق غذاخوری از گل تازه این گیاه را در آب جوش بریزید تا با آب بجوشد سپس بخار آن را به مدت حداقل ۳ تا ۵ دقیقه استنشاق کنی

 

عوارض جانبی و مضرات بومادران

بومادران زمانی که از طریق دهان وارد بدن می شود می تواند خواب آلودگی و افزایش ادرار را به همراه داشته باشد. اگر چنین ماده ای به صورت موضعی به کار رود ممکن است در برخی از افراد باعث ایجاد درماتیت تماسی یا تحریک پوستی شود. اگر به گیاهان حساسیت دارید بهتر است از مصرف این گیاه نیز خودداری کنید.این گیاه باعث می شود پوست نسبت به خورشید حساس تر شود. بومادران به طور کلی سمی نیست اما زمانی که روغن آن را مصرف می کنید مراقب باشید زیرا حاوی thujone است و این ماده در مقادیر زیاد سمی است. این گیاه همچنین خاصیت رقیق کنندگی خون دارد. اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید از این گیاه استفاده نکنید. زنان باردار نیز نباید از این گیاه استفاده کنند. اگر به کودک خود شیر می دهید قبل از مصرف بومادران با پزشک خود مشورت نمایید.

 

خواص عرق بومادران

برطرف کننده روماتیسم و دردهای استخوانی، تنظیم کننده قاعدگی، صاف کننده خون، رفع خستگی، ضدانگل آسکاریس و کیست

 

طبع عرق بومادران

طبیعت گرم دارد

 

طریقه مصرف بومادران

بعد از هر غذا یک استکان میل شود.