راه هایی برای جلوگیری از موخوره در مو

 

موخوره مشکلی بسیار شایع در بین خانم ها و آقایان به شمار می رود ، اما این مسئله برای خانم ها از اهمیت بیشتری برخوردار است ، زیرا خانم ها در رابطه با موهای خود حساسیت بیشتری دارند و در اکثر موارد موهای آنها بلندتر از حد معمول می باشد. اما در آقایان با حضور موخوره و کوتاه کردن های متداول چنین مشکلی به زودی برطرف می شود و ماندگار نخواهد بود. با روش ها و نکاتی که در این مطلب به آن اشاره میکنیم به راحتی می توانید از این مشکل شایع نیز پیشگیری به عمل آورید.

یکی از راه های مناسب برای جلوگیری از ایجاد موخوره در موهای سر شما توجه به امر چرب کردن موها می باشد. معمولا با استفاده از این روش به راحتی می توانید مشکل موجود را برطرف نمایید. پس از چرب کردن موهای خود نیاز است تا تغییر در روش شست و شو ایجاد نمایید. معمولا یکی از اشتباهات روزمره ی ما شستن تمام سر با استفاده از کف ایجاد شده می باشد. در حالی که در افراد مبتلا به موخوره نیاز است تا ساقه ی مو از شامپو و کف و آب بهره ای نبرد. بنابراین دست زدن به ساقه ی موهای خود را فراموش کنید و تنها کف سر خود را بشویید. با آب کشیدن کف های موجود و شامپو به نقطه ی مذکور انتقال می یابد و آلودگی را پاک خواهد کرد.

یکی از نکات کلیدی دیگر برای رفع موخوره و پیشگیری از ابتلا به آن روش مراقبتی است که تقریبا بیشتر افراد به آن توجهی نشان نمی دهند. سعی کنید تا از روش های گرمایی موجود برای حالت دادن و صاف کردن موهای خود کمتر بهره ببرید. در گذشته سشوار و امروزه استفاده از اتوهای مو به یکی از پرمصرف ترین ها تبدیل شده است. به دلیل وجود گرمای مستقیم حالت اصلی مو از بین رفته و در نهایت به موخوره دچار خواهید شد. سعی کنید برای شانه زدن موهای خود به جای شانه های معمولی از شانه های قدیمی به نام شانه های ساخته شده از چوب بهره ببرید. سعی کنید تا برای پیشگیری از موخوره به میزان کمتری از رنگ موها استفاده کنید و در صورت استفاده برای پیشگیری بهتر است تا هرازگاهی به کوتاه کردن موهای خود بپردازید.