چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟

 

پف زیر چشم باعث می شود فرد حالت خسته، خواب آلود و ظاهر پیری داشته باشد. خستگی یکی از دلایل ایجادکننده پف زیر چشم است. استرس و احتقان آب در بدن نیز می تواند چنین شرایطی را ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم برخی از درمان های خانگی موجود برای پف زیر چشم را با هم مرور کنیم.

 

استفاده از کیسه چای:

* کیسه چای

* آب گرم

خوب دو عدد کیسه چای را در آب گرم فرو ببرید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند. سپس آن را بر روی پلک بگذارید فقط مواظب باشید که کیسه چای داغ نباشد. حالا کیسه را با پارچه نرم بپوشانید و اجازه دهید نیم ساعت روی چشم بماند.

 

روغن ضروری برای پف زیر چشم:

مواد مورد نیاز:

* یک قطره روغن اسطوخودوس

* یک قطره روغن لیمو

* یک قطره روغن بابونه

* یک قاشق چایخوری آب

همه مواد را با هم ترکیب کنید و به ارامی دور چشم را با روغن های به دست آمده ماساژ دهید. فقط مراقب باشید که روغن وارد چشم نشود زیرا می تواند باعث ایجاد حساسیت شود.

 

هاماملیس:

مواد مورد نیاز:

* دو الی سه قاشق غذاخوری هاماملیس

* پنبه

پنبه را برای چند دقیقه در هاماملیس سرد فرو ببرید. مقدار اضافی آن را بگیرید و سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه زیر چشم بگذارید.

 

روغن نارگیل:

مواد مورد نیاز:

* روغن نارگیل فوق بکر

به کمک انگشت دست تمیز خود، روغن را در اطراف چشم ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن یک شب زیر چشم باقی بماند.

 

دانه قهوه:

مواد مورد نیاز:

* یک دوم قاشق چایخوری دانه قهوه

* کمی پودر فلفل سیاه( یک پینچ)

* یک قاشق چایخوری روغن نارگیل

* پنبه

همه ترکیبات را با هم مخلوط کنید و زیر چشم اعمال نمایید. مراقب باشید هیچ ماده ای به چشمتان وارد نشود. این ترکیب را 10 الی 12 دقیقه زیر چشم بگذارید. سپس با پنبه مرطوب آن را تمیز کنید. اگر به مواد تشکیل دهنده حساسیت دارید از این روش استفاده نکنید.

 

قاشق خنک:

قاشق را به مدت نیم الی یک ساعت در یخچال بگذارید. سپس آن را زیر چشم قرار دهید.

 

جوش شیرین:

مواد مورد نیاز:

* یک قاشق چایخوری جوش شیرین

* یک پیمانه آب گرم

* پنبه

جوش شیرین و آب را خوب با هم ترکیب کنید و پنبه را در آن فرو ببرید. آب اضافی را از آن بگیرید و زیر چشم بگذارید. اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه در همین حالت بماند. پنبه را بردارید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

خیار:

خیار را برش دهید و به مدت 10 الی 15 دقیقه در یخچال بگذارید. آن را زیر چشم قرار دهید. اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه در همین حالت بماند.