عناب بخورید و از بیماری ها دوری کنید!!!

 

عناب یکی از بهترین موادی است که می تواند با خواص خاص خود از ابتلا به بسیاری بیماری ها پیشگیری به عمل آورد. عناب معمولا در جاهای رویش پیدا می کند که هوایی معتدل و همچنین مرطوب داشته باشند. از مواد معدنی موجود در عناب می توان به کلسیم ، ویتامین ها آ ، ب و ث ، آهن زیاد ، سدیم و پتاسیم و . . . اشاره نمود. با ما در این مطلب همراه باشید تا با دیگر خواص این ماده با ارزش آشنا شوید.

در قدیم میزان مصرف عناب برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها با توجه به فصل رویش آن به نسبت امروز بیشتر بود. متأسفانه امروزه مردم نقش چنین گیاهان بی ضرر و پرفایده ای را جدی تلقی نمی کنند و همواره دوست دارند تا از همان مواد شیمیایی و داروهای ساخته شده استفاده کنند. فردی که در گذشته به سرماخوردگی یا علائمی از سرفه و عطسه مبتلا بود توسط مصرف عناب به صورت کامل بهبود پیدا می کرد و دیگر نیازی به استفاده از داروها نبود.

افرادی که از نظر تنفسی دچار مشکلاتی هستند و نمی توانند به خوبی نفس بکشند ، با مصرف لعاب ناشی از جوشیدن عناب می توانند این دردها را در خود پایان ببخشند. عناب می تواند خلطهای گیر کرده را بیرون آورد و همواره سرفه های خلط دار شما را پایان ببخشد. اگر از نظر اجابت مزاج دچار مشکل هستید و نمی دانید که این مشکل خود را چگونه رفع کنید بهتر است تا برای نرم تر کردن مدفوع و رساندن آهن کافی از عناب بهره ببرید.

عناب یک گیاه پر از خاصیت های درمانی می باشد. در کنار خواص ذکر شده شما می توانید برای گرفتن آرامش واقعی  و دوری از استرس های روزمره خود به مصرف عناب روی آورید ، زیرا این ماده خون را از هر نوع سمی پاک سازی می کند و استرس را از شما دور خواهد کرد. در صورتی که زخمی بر روی دست ها و پاهای شما ایجاد می شود می توانید در زمان خود این نوع زخم ها را توسط ضماد عناب یا پودر کردن ریشه آن به صورت خشک التیام ببخشید.