چگونه از شر موهای چرب خلاص شویم؟

 

چرب بودن موها می تواند شرایط خسته کننده ای باشد به خصوص اگر بدانید تازه موهای خود را شستشو داده اید. معمولا موهای پرچرب ناشی از ترشح سبوم اضافی توسط غده های موجود در پوست سر است. در این مقاله سعی می کنیم برخی از درمان های خانگی برای بهبود موهای چرب را با هم مرور کنیم:

 

رژیم غذایی متعادلی از چربی های سالم و کربوهیدرات ها داشته باشید: مطالعات مختلف نشان می دهد غذاهایی که می خوریم بر روی غدد موجود در پوست سر تاثیر دارند. مصرف بیش از حد چربی یا کربوهیدرات می تواند تولید سبوم را افزایش دهد. انتخاب چربی های سالم و کربوهیدرات های مناسب می تواند تاثیر مثبتی بر این شرایط داشته باشد.

 

موهای خود را به طور مرتب با شامپو بشویید: اگر موهای چربی دارید شستن موها ممکن است شرایطتان را بهتر کند.

 

از سرکه سیب استفاده کنید: قارچ به طور طبیعی در پوست سر یافت می شود. اما حتی قارچ های طبیعی هم ممکن است از کنترل خارج شوند.این موضوع باعث چرب شدن پوست سر می شود. بهتر است در این شرایط از سرکه سیب طبیعی استفاده کنید.

 

برای درمان سریع چربی مو برای خودتان یک شامپوی طبیعی تهیه کنید: شامپوی تهیه شده از پودر اروروت و روغن ضروری می تواند از چربی پوست جلوگیری کند.

 

از هاماملیس به عنوان قابض پوست سر استفاده کنید: قابض ها باعث ایجاد انقباض در بافت های بدن به خصوص پوست می شوند. این مواد می توانند منافذ موجود بر روی پوست را جمع تر کنند و از انتشار روغن اضافی جلوگیری نمایند. در حقیقت، هاماملیس برای افرادی که آکنه آن ها به خاطر پوست چرب است توصیه می شود و می تواند به از بین رفتن قارچ ها کمک کند.

 

از ماسک زرده تخم مرغ استفاده کنید: شاید شنیده باشید که ماسک تخم مرغ برای پیشگیری از بروز آکنه در صورت مفید است. اما تخم مرغ مزایای دیگری هم برای مو دارد. زرده تخم مرغ به خاطر محتوای گوگردی که دارد می تواند باعث بهبود شوره سر و نشانه های چربی موها شود. یک عدد زرده تخم مرغ را بر روی پوست سر بمالید و 5 الی 20 دقیقه منتظر بمانید. سپس موها را بشویید.

 

از روغن درخت چای برای موهای چرب استفاده نمایید: برخی از روغن های ضروری می توانند نتایج خوبی فراهم کنند. روغن درخت چای باعث کنترل آکنه می شود و می تواند تولید سبوم را کنترل نماید. زمانی که روغن زیادی تولید می شود می تواند با سلول های مرده پوست ترکیب گردد و به تدریج منافذ را ببندد. اینکار مشکلات پوستی متعددی همچون آکنه را ایجاد می نماید. به راحتی می توانید از روغن درخت چای برای پیشگیری از چرب شدن موها استفاده کنید.