زخم قرنیه و علائم مربوط به آن گرداوری شد

زخم قرنیه و علائم مربوط به آن

 

به چشم خود با دقت نگاه کنید. در ابتدا تنها یک سفیدی و یک دایره تیره یا روشن را مشاهده می کنید ، در حالی که این عضو از بدن از دنیایی متفاوت و بسیار حساس نسبت به سایر اعضای بدن ما تشکیل شده است و به همین دلیل همواره مورد تأکید قرار می گیرد. محافظت از آن به لذت بردن از زندگی وابسته است. تاکنون افرادی را مشاهده نموده اید که بر اثر تصادف یک چشم یا هر دو چشم خود را از دست داده اند؟ با چنین اتفاقی امید به زندگی در آنها بسیار کاهش پیدا می کند. زخم قرنیه نیز به نوعی می تواند به بینایی شما آسیب برساند.

افراد می تواند بر اساس ویژگی های خاص خود در کارهای مختلفی مشغول به فعالیت شوند. اما همه ی این افراد نمی توانند تا یک اندازه از سلامتی بهره ببرند. برخی از کارها همانند جوشکاری یا حضور در هوای بسیار آلوده و گرد و غبارهای ناشی از آن می تواند به  نوعی برای شما مشکل ساز شود. حضور برخی از ذرات در فضای چشم زخم هایی را در قرنیه شما به وجود می آورد. این زخم ها رفته رفته عمیق تر می شوند و در نهایت با آسیب بسیار جدی همراه خواهند شد.

همچنین زخم شدن قرنیه می تواند به دلیل یک تحریک فیزیکی توسط خود فرد نیز به وجود آید ، به عنوان مثال می توان ناخن ها بلند و فرو کردن آنها در چشم برای یک خارش کوچک را نمونه ای شایع از این موارد دانست. گاهی اوقات قرار دادن لنزهای رنگی نیز می تواند به عنوان علتی دیگر برای ابتلا به زخم قرنیه باشد.

اولین علامت از زخم قرنیه ، دردهای بسیار شدید در چشم شما می باشد. پس از آن خارش به همراه سوزش در چشم به وجود می آید. شما دیگر نمی توانید در محیطی که از نور طبیعی برخوردار است حضور یابید ، زیرا این نور به چشم شما آسیب می رساند و به نوعی نسبت به آن حساسیت نشان می دهید. احساسی از حضور یک شی ء ریز در داخل چشم های شما ، پلک زدن های متوالی را به وجود می آورد.

زخم قرنیه زمانی شدت می یابد که با علائمی مثل قرمز شدن چشم ها همراه شود. در واقع قرم شدن چشم ها این زنگ هشدار را به شما می دهد که شرایط سختی در انتظار شماست و آسیب موجب خونریزی در چشم ها شده و علاوه بر آن رفته رفته به تار شدن دید نیز منجربه خواهد شد. از دیگر علائم می توان به ریزش اشک به صورت ناخودآگاه و همچنین ترشح از آن اشاره نمود.

 

پیوند قرنیه

یکی از بیماری های چشمی بسیار مهم برای پیوند کردن قرنیه در خصوص قرنیه در ارتباط با قوز قرنیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پیوند قرنیه

 

عوارض زخم قرنیه

برای جلوگیری از زخم قرنیه در اولین مرحله ناخن های دست خود را کوتاه کنید. همچنین از مالیدن چشم های خود با دست های آلوده خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: عوارض زخم قرنیه