علل درد زیر شکم در زنان باردار و درد زیر شکم زنان باردار گرداوری شد

علل درد زیر شکم در زنان باردار

 

در دوره ی بارداری معمولا دردهای بسیار زیادی به سراغ شما می آید. آشنایی با انواع و علل ایجاد این نوع از دردها در رفع آنها بسیار مؤثر می باشد. برخی از علل از اهمیت خاصی برخوردار نیستند اما وجود برخی دیگر بسیار با ارزش است و باید هرچه سریع تر در پی درمان آن باشید. برخی از مواقع مشکلات مربوط به معده و روده با دردهای انتشاری به زیر شکم نیز همراه هستند ، علاوه بر آنها دردهای دیگری هم وجود دارد که در ادامه بیشتر آشنا خواهیم شد.

اگر درد زیر شکم شما در هفته های ابتدایی بارداری است نگران نباشید معمولا علت بسیاری از این دردها به دلیل لانه گزینی شما می باشد. برای آنکه جنین به رشد خود ادامه دهد پس از تشکیل سلول تخم این لانه گزینی ضروری است ، حتی ممکن است شما نیز با علامت هایی از لکه بینی هم همراه باشید که این علائم کاملا طبیعی بوده و به زودی رفع خواهد شد.

دو اواسط بارداری خود با درد زیر شکم دیگری مواجه می شوید . این نوع درد زیر شکم هم از اهمیت زیادی برخوردار نیست اما به دلیل ناگهانی بودن ممکن است که با ترس و اضطراب همراه باشد. معمولا درد زیر شکم از این نوع تنها به دلیل کشیدگی رباط هایی است که در ناحیه ی رحم در حال فعالیت هستند . در این زمان با افزایش رشد جنین به صورت ناگهانی افزایش وزنی در رحم احساس می شود که برای حفظ و برقراری تعادل در این شرایط نیاز است تا رباط ها بیشترین فشار را تحمل شوند.

برخی از مواقع با نزدیک شدن به زمان زایمان خود درد زیر شکم در بارداری را احساس خواهید کرد ، اما این نوع از دردها کاذب هستند و تا زمان زایمان اصلی شما راه درازی باقی است. این نوع دردها در حدود دو هفته زودتر از زمان زایمان رخ می دهد. زمانی که درد زیر شکم در زنان باردار ناشی از زایمان باشد ، احساس باز شدن دهانه ی رحم به صورت کامل وجود دارد و گرفتگی های شدیدی در ناحیه ی زیر شکم نیز رخ خواهد داد. این نوع از درد همانند دردهای زمان پریود شما می باشد.

نفخ در دوران بارداری یکی از شدید ترین دردهایی است که حتی با دردهای ناشی از سقط یا زایمان اشتباه گرفته می شود. این نوع از درد پیچ دهنده بوده و تا زمان خروج گاز ادامه خواهد داشت. حتی گازی گرفتگی زیر شکم تا حدی شدید است که از انجام هر نوع فعالیتی حتی ادرار کردن هم خودداری خواهید کرد. برای جلوگیری از درد زیر شکم در زنان باردار بهتر است از غذاهای نفاخ کمتر بهره ببرید و در صورت وجود نفخ با پیاده روی به خروج آن کمک نمایید.

 

بیشتر بخوانید: درد زیر شکم